Fixa & Dona...

Ja i dag och igår har jag och mamma haft en liten målar verkstad. Vi har målat lite allt möjligt och det blev faktiskt ganska bra :) Mammas byro är dock inte klar...den röda färgen som var innan tränger igenom den vita så vi vet inte vad vi ska göra...hon har målat den ungefär 4 gånger och det hjälper inte så mycket. Något tips??
Mammas skrivbor.
Lite söt tyckte jag.
Ett gammalt hålslag som mamma hittade på en Antik vid vega.
Här målas det för fullt!...
Vit målade lådor till byron.
Handtagen till lådorna på byron...
Mamma målar en "mini byro" Som hon själv kallar det.
Mammas halv målade byro...
Mamma har slipat ramar för hon ska måla dom svarta!
Jag har köpt en skriv/rit bok, med gulaktigt blanka sidor :) väldigt nöjd!
Jag målade en "mini byro" till mitt rum.
Målade det svarta på min sax låda :) har 6 saxar för tillfället!
Ja det var allt vi hade gjort i dag! nu ska jag göra en kopp te och titta på mammas favorit program Morden i Midsommar!...
-Jossen!

Kommentarer
Postat av: Anki

Vad ni har legat i ! Ang byrån... lyser det igenom fast det var grundmålat ? Konstigt. Fint blir det i allafall. Kul att se & att blogga så att man får lite koll på vad ni gör.

2010-03-14 @ 22:00:05
Postat av: Anki

Läste just i en bok att gamla betsade & laserade ytor i bruna & röda nyanser kan vara riktigt lömska. Risken är överhängande att det blöder igenom grundfärgen...

"Tipset är att första strykningen är med en alkydoljebaserad färg. Man kan också fråga färghandeln om en spärrgrund. Ta det säkra före det osäkra & stryk ytan helt med ett lager shellack först, sedan med minst ett lager alkydoljegrundfärg. Därefter kan du övergå till en vattenbaserad grundfärg om du vill. "

2010-03-15 @ 14:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0